INSAMLINGSPARTNER

Vill du och ditt företag vara med och påverka så vi får en bättre värld och bättre levnadsvillkor för de mest utsatta? I många sammanhang kallas det för CSR (Corporate Social Responsibility). Att engagera ditt företag i socialt ansvar kan stärka ditt varumärke. 

Vad innebär det att vara INSAMLINGSPARTNER?
Du/ditt företag tar ansvar för att samla in en avtalad summa pengar till ett av våra projekt, som ni valt att stödja.

Hur blir man insamlingspartner?
Kontakta oss på mail
[email protected] eller telefon 08 58884051 och berätta vad du vill stödja. Därefter bestämmer vi en tid då du får träffa vår styrelse.
På detta möte får du ingående information om det projekt du valt, samt om aktuella behov.
Vi kommer överens om följande och därefter tecknas ett samarbetsavtal:
– hur stor summa tar du ansvar för att samla in
– under hur lång tid
– på vilket sätt t ex evenemang, bössinsamling, annonsering, blogg m m.
– hur ska vårt samarbete se ut (t ex besöka projektet tillsammans, mediakontakter)

Vad får jag som insamlingspartner?
* Du får synlighet på vår hemsida och facebook med text, foto och länk till din egen hemsida/facebook/blogg.
* Nyheter om och utvecklingen av din insamling kommer att presenteras på vår hemsida med text, foto, filmklipp.
* Du kan fritt använda vår logotyp på din blogg, facebook, hemsida, trycksaker, mail och post.
* Du får fortlöpande information om vad som händer i projektet och hur pengarna du samlat in används.
* Du kan åka med oss och besöka projektet.

Hur stor summa måste jag samla in?
Eftersom det innebär ett tätt samarbete att vara insamlingspartner, krävs det från båda håll att vi satsar tid in i samarbetet. Därför vill vi att du som insamlingspartner minst lovar att samla in 30 000 kronor. Taket uppåt sätter du själv.

MEDLEM

Ju fler medlemmar vi blir, desto större synlighet, påverkan och möjlighet har vi att stödja dem som behöver det bäst.

Vad innebär det att vara MEDLEM?
Du betalar in en årsavgift och har rätt att delta i våra medlemsmöten och årsmöte. Sedan har du möjlighet att engagera dig i arbetet efter eget beslut, arbeta volontärt eller hjälpa oss med insamlingar, administration osv.

Hur blir jag medlem?
Kontakta oss på mail
[email protected] eller telefon 08 58884051 och berätta att du vill bli medlem. Ditt medlemskap gäller ett år när du betalat in din avgift.
Alla som accepterar våra stadgar är välkomna. LÄS VÅRA STADGAR HÄR >>

Vad får jag som medlem?
* Möjlighet att vara med och påverka och utveckla vår insamlingsorganisation med frivilligt arbete, insamlingar, evenemang, administration osv.
* Information om projekten får du när du deltar i våra medlemsmöten.
* Möjlighet att bidra till bättre levnadsvillkor för utsatta barn och ungdomar.

Hur mycket betalar jag?
Det kostar 100 kr/år att vara medlem i Lyft ett barn.

MÅNADSGIVARE

För att kunna arbeta långsiktigt och få en stabil utveckling i våra projekt behöver vi dig som ger regelbundet.

Vad innebär det att vara MÅNADSGIVARE?
Du ger en valfri summa regelbundet varje månad. För oss är det väldigt värdefullt att veta att det är många som stödjer arbetet regelbundet. Då har vi större möjligheter att utveckla projekten, få en hållbarhet och stabilitet i arbetet och starta igång nya projekt.

Hur blir jag månadsgivare?
Kontakta oss på mail
[email protected] eller telefon 08 58884051 och berätta att du vill bli månadsgivare. Eller fyll i formuläret här till vänster. Då registrerar vi dig som Månadsgivare och har möjlighet att ge dig fortlöpande information. 

Du kan också välja att enbart gå in på vår hemsida och ge över internet (eller Swisha) en gång per månad utan att vi registrerar dig.

Vad får jag som månadsgivare?
* Möjlighet att bidra till bättre levnadsvillkor för utsatta barn och ungdomar på olika håll i världen.
* Om du är registrerad månadsgivare kan du få regelbunden information från oss om det projekt du stödjer.

Hur mycket betalar jag?
Det väljer du själv. 

SKATTEAVDRAG FÖR GÅVOR

Vi i Lyft ett barn är från och med 1 januari 2021 godkända som gåvomottagare hos Skatteverket. Det innebär att du kan få skatteavdrag om du ger gåvor till vårt 90-konto.
För inkomstår 2021 gäller följande: Du behöver skänka minst 200 kronor per gåvotillfälle (minst 2000 kronor/år) för att gåvan skall vara avdragsgill. Maxbeloppet är 6000 kronor per år. Skatteavdraget är på 25% så det innebär att du har möjlighet att få tillbaka upp till 1500 kr per år. Skatteavdraget redovisas i deklarationen året efter att gåvan givits.
För inkomstår 2022 gäller följande: du kan få skattereduktion med högst 3000 kr och maxbeloppet för gåvor är 12000 kr/år

Förutsättningar för att få avdrag
För att kunna ta del av skattereduktionen behöver du ha fyllt 18 år och ha ett personnummer som gåvan kan kopplas till. Därför behöver vi ha tillgång till ditt personnummer för att kunna registera dig i vår databas. Kontakta oss på [email protected] eller ring på telefon 08 588 84000 eller 08 58884020.

Autogiro
Nu har du också möjlighet att få dina gåvor dragna via autogiro. Kontakta oss på telefon 08 588 840 20 så skickar vi dig en blankett som du behöver fylla i innan autogireringen börjar fungera.